 |
Opis settingu fantasy Krucjata Megakonkurs http://megakonkurs.com/content/blogsection/1/45/
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sheverish
Administrator
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:54, 21 Sty 2007 Temat postu: Wspomienia |
|
|
Pamięta ktoś Diplomaticę? Symulację władania krajem w świecie fantasy? To były piękne czasy.
Problemy Gurdonu będą skromną próbą odrodzenia pomysłu.
Gracze wcielają się w Lordów Gurdonu, zaczną szarpać się o władzę i ostatecznie tron! Dyplomacja, wojna i pieniądz. Zwycięsca zyska chwałę, sławę i...
Jeżeli będzie zainteresowanie i gracze będą solidnie się angażować zwycięzca otrzyma jakąś małą nagrodę (zestaw kości? figurkę?), którą wyślę pocztą. Małe i drobne, ale miło jest coś wygrać czasem, prawda?
Postaram się napisać szybko prostą mechanikę i nakreślić mapę. Czekam na zgłoszenia do gry (chociaż to może zbyt wcześnie). Najważniejsza ma być interakcja graczy między sobą, a nie sprawy mechaniczne (ale leżą w pogotowiu kości losu ^^).
Diplomatica jednak żyje i chwała jej za to, mimo iż dobrze ukryta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Czw 19:47, 25 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Sheverish
Administrator
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:08, 24 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Na czym będzie to polegać, pewnie byście chcieli spytać (ta... byście).
Prowadzący - MG - będzie wysyłać posty do poszczególnych władców (graczy) z rozliczeniem tury, to znaczy np.:
x Ilość złota w skarbcu
x Zadowolenie/skargi mieszkańców
x Listy dyplomatyczne i prezenty
x Budowa i naprawa struktur
x Rozwój miast
x Stan handlu
x Stan wojsk, rekrutacja, manewry, potyczki, bitwy.
x Porady królewskiej rady
x Itp.
Gracz zaś będzie odpowiadał postem, który będzie zawierał między innymi to.. co zrobi z informacjami, które otrzymał. Każe przyspieszyć budowę przeznaczajac więcej funduszy, czy zorganizuje święto ponieważ były dobre zbiory, wzmocni ochronę granic i tak dalej, i tak dalej...
Do tego dochodzi dyplomacja - czyli kontakty z neutralnymi władcami, albo innymi graczami za pomocą listów.
------
W sprawach ekonomii i gospodarki uznałem, iż najprostszym sposobem będzie zastosowanie systemu surowiec-pieniądz-surowiec. To znaczy każdy budynek produkuje jakąś ilość surowca, który odrazu jest spieniężany, a w innym miejscu (nawet przecznicę dalej od tartaku) kupuje się drewno na budynek płacąc zlotem. Bardziej realistycznie i wygodniej by było, gdyby królewskie stajnie powstawały bezpośrednio z drewna pozyskanego z królewskich tartaków, ale to będzie zbyt skomplikowane. Zasoby naturalne w niektórych rejonach będą wpływać na ceny towarów. Np.:w prowincji, gdzie jest dużo lasów pod wycinkę, drewno będzie przynosiło wyższy dochód (więcej złota za jednostkę wydobycia - tak na prawdę więcej pozyskiwałoby się drewna, ale tak będzie szybciej!), a budowa konstrukcji drewnianych będzie tańsza. Jeżeli jakaś prowincja nie posiada jakiegoś surowca/złoża to produkt ten jest tu droższy (kupcy chcą więcej złota - monopolicznie rzecz biorąc) - a w sytuacjach kryzysowych (embargo na dany materiał) może spowodować problem - brak drewna na budynki? koszmar każdego zarządcy! Właśnie dlatego handel i embargo (można będzie nakładać cła, blokowac niektóre szlaki i gościnnce itp) będą potężną bronią w grze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|